Termeni si conditii

Bine te-am gasit! Iti multumim ca ne citesti.  Am actualizat Termenii si Conditiile  site-ului.
Te rugam sa parcurgi prevederile legate de modul incare functioneaza site-ul si felul in care avem grija ca toate datele sa fie in siguranta, si sa bifezi acceptarea lor.

Preventie - Stopartroza
Preventie 2017-10-02T16:16:56+00:00

Preventia gonartrozei si coxartrozei

Afla-ti riscul de gonartroza si coxartroza.

TESTEAZA-TE GRATUIT

Cum se previne gonartroza?

Gonartroza poate fi prevenita prin adoptarea unui stil de viata sanatos si echilibrat, din care exercitiile fizice sa faca parte, insa nu in mod excesiv.

Pentru a preveni aparitia gonartrozei se pot lua urmatoarele masuri:

  • Incaltaminte comoda, care sa nu solicite articulatiile foarte tare
  • Alimentatie sanatoasa, bogata in vitamine si minerale
  • Sport (in special mersul pe bicicleta este de ajutor)
  • Evitarea ridicarii unor greutati prea mari
  • Evitarea frigului pe timp de iarna

Cum se previne coxartroza?

In primul rand, este important ca aceasta afectiune a articulatiei soldului sa fie diagnosticata cat mai repede. Apoi, se vor lua masuri care vor incetini evolutoa coxartrozei precum: limitarea efortului fizic intens, care pune presiune pe articulatii, renuntarea la stilul de viata sedentar care implica multe ore petrecute pe scaun, la birou, mentinerea greutatii in limitele normale si controale medicale periodice. Terapiile precum fizioterapia si kinetoterapia pot fi de ajutor.

Recomandari pentru un stil de viata sanatos

Alaturi de planul tau de tratament, este indicat sa faci anumite modificari in stilul tau de viata, care te pot ajuta sa abordezi mai bine durerile si sa eviti complicatiile.

Exercii fizice regulate

Desi simti durere acuta in zona articulatiilor, acest lucru nu trebuie sa te tintuiasca la pat. Cercetarile au aratat ca persoanele cu gonartroza pot sa aiba foarte mult de castigat de pe urma exercitiilor fizice regulate, de intensitate moderata. Exercitiile mentin articulatiile sanatoase.

Majoritatea expertilor recomanda exercitii cu impact scazut, cum ar fi mersul pe bicicleta, mersul pe jos sau inotul. Aerobicul in apa este o alta optiune buna.

Scapa de kilogramele in plus

Daca vei avea mai putine kilograme, vei pune mai putina presiune pe articulatiile genunchiului. Pentru a-ti mentine greutatea normala, pe langa o alimentatie sanatoasa, adopta si o rutina cu exercitii fizice simple, pe care sa le faci in mod regulat.

O dieta echilibrata

Asigura-te ca dieta ta este alcatuita din fructe, legume, proteine, carbohidrati si grasimi sanatoase. Este foarte important sa limitezi consumul de zahar, sare si grasimi nesanatoase. Evista alimentele prajite, fast-food si semipreparate.

Poti discuta cu medicul tau si despre anumite suplimente care iti pot complete regimul alimentar si care sustin sanatatea articulara.

Remediile naturale

Ceaiul de ghimbir, turmericul si ardeiul Cayenne sunt cateva dintre remediile natural care au efecte in cazul pacientilor cu artroza. Inainte de a recurge la astfel de remedii, discuta cu medicul tau si acorda o atentie sporita dozelor si combinatiilor.